۹ بهمن ۱۳۹۰، ۹:۳۲

به مناسبت هفته وحدت/

منظور از وحدت اسلامی تکیه بر اصول اعتقادی است

منظور از وحدت اسلامی تکیه بر اصول اعتقادی است

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه منظور از وحدت اسلامی تکیه بر اصول اعتقادی است، تأکید کرد: مسلمانان با هم متحد هستند و تفرقه در میان آنها وجود ندارد .

حاج ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در مورد وحدت اسلامی به خبرنگار مهر گفت: منظور از وحدت اسلامی تکیه بر اصول اعتقادی و دینی مسلمین است. اینکه دارای خدا، قرآن، پیامبر(ص) و قبله واحد هستند و همچنین به معاد اعتقاد دارند.

راستی تصریح کرد: در مورد ضروریات دین نص صریح قرآن و حدیث پیامبر در این مسائل روشن بیان شده است که در این رابطه دیگر بابی از باب اجتهاد باز نمی‎شود. ولی در مسائل جزئی اسلام که در نص صریح قرآن و حدیث رسول اکرم(ص) نیامده است باب اجتهاد باز می‎شود و فقها و مجتهدین اظهار نظر می‎کنند که اتفاق نظر در این مسائل امکان پذیر نیست.

وی درمورد اینکه چه کسانی در بین مسلمین تفرقه می‎اندازند و هدف آنها چیست هم اظهار داشت: به نظر من مسلمین با هم متحد هستند و تفرقه در میان آنها وجود ندارد اما دشمنان در طول تاریخ سعی کرده‏اند اختلافات جزئی و پیش پا افتاده مسلمین را بزرگ کنند اختلافاتی که به دست فراموشی سپرده شده‎اند آنها را زنده و احیا می‌کنند یا دست به اختلافات جدیدی در میان مسلمانان می‎زنند. اینها کسانی هستند که شمشیر را از رو به طرف اسلام بسته‏اند و بر مبنای تز قدیمی خود که تفرقه بینداز و حکومت کن عمل می‌کنند.

امام جمعه موقت سنندج درباره ترور ماموستا شیخ الاسلام هم یادآور شد: استکبار و در رأس آن آمریکا واسرائیل از منادیان وحدت اسلامی به شدت عصبانی هستند و آنها مورد غضب و ترور آنها قرار می‎گیرند چرا که نفع استکبار جهانی در تفرقه مسلمانان است و اگر مسلمانان متحد باشند استکبار جایگاهی میان مسلمانان نخواهد داشت لذا کسانی را که منادی وحدت اسلامی هستند هدف قرارداده و از بین می‎برند.  

کد خبر 1518810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha